… Deci, cererea de casatorie a fost acceptata, inelul straluceste pe deget, viitorii socri s-au cunoscut. Care este urmatorul pas?

Organizarea nuntii nu poate fi inceputa fara un ”consiliu” de familie. Prima decizie consta in numarul de invitati la marele eveniment, din care rezulta si alegerea salii de banchet (de regula, localul impune anumite conditii referitor la numarul de oaspeti, spre exemplu un minimum de 200 de nuntasi sau din contra, un maximum de 150, in functie de capacitatea restaurantului).

 

Acum, ca prima problema a fost rezolvata, alegi data si sala de banchet. Daca ai o viziune clara despre stilul nuntii, atunci cauti localul care sa il satisfaca. Totusi, de regula, accent se pune pe o bucatarie buna. Cum n-ai da, o nunta moldoveneasca nu poate trece fara bucate delicioase.

 

Data e fixata si contractul cu restaurantul e semnat, incepe numaratoarea inversa in contextul organizarii. E momentul potrivit pentru determinarea orchestrei de muzicieni, care va da tonul de sarbatoare nuntii tale. (Totusi, fiecare isi stabileste prioritatile sale: daca ravnesti la un ansamblu de muzica anumit, atunci si data evenimentului, respectiv si sala trebuie potrivite cu disponibilitatea muzicienilor).

 

In acelasi timp, e foarte important sa decizi cine va modera nunta, pentru ca el va reda dispozitia evenimentului; ce studio foto-video va surprinde emotiile tale si le va pastra palpabil pentru viitor; ce show-program va marca unicitatea sarbatorii.

 

Cand o faci? Deodata ce ai stabilit data!

Nu pierde timpul, fa-o cat mai curand posibil, daca vrei sa te bucuri de diversitate in alegere. In acest caz poti sa iti permiti acele momente de ezitare, meditatie, comparatie, care se pierd odata cu apropierea marelui eveniment.

Urmeaza forfota placuta: alegerea rochiei, costumului, a decorului, a stilistului, cofetarului, floristului si multe alte mici detalii dragute. Dar pe acestea le poti face pe parcurs, dupa ce ai pus „fundamentul” sarbatorii.

 

Facand o paralela, nunta poate fi comparata cu o reteta culinara bine cunoscuta, care foarte mult depinde de maiestria bucatarului.

Este esential modul de preparare si calitatea produselor. E imposibil sa amesteci intr-un castron tot ce iti propune frigiderul si sa te astepti la o delicatesa frantuzeasca. Anume de aceea, alegerea minutioasa a „ingredientelor” evenimentului, un concept bine conturat si, nu in ultimul rand, sfatul specialistului vor garanta succesul nuntii tale.

 

Aurelia Gandea – event planner